BTS NIRVANA, Nöro-Motor patolojilerinden muzdarip
hastaların rehabilitasyon sürecine yardımcı olan yenilikçi ve modern bir
iyileştirme sistemidir. Sistem tüm gövde, üst ve alt uzuvlar (ekstremiteler) için
bir dizi egzersiz sunmaktadır. Motor egzersizler, kimi zaman iki boyutlu (2D)
kimi zaman üç boyutlu (3D) sanal sahneler ile etkileşimli bir araca
dönüştürülür. Bütün egzersizler hastanın motivasyonu attıran görsel ve işitsel
geri bildirimler sunar.
BTS NIRVANA hastanın hareketi ile basit bir
şekilde etkileşim içerisinde olabildiği Opto-elektronik kızılötesi sensörlere ve
kameralara dayalı dünyanın ilk markörsüz sistemidir.
Her bir egzersiz çeşitli modaliteler ve artan zorluk seviyeleri ile
karakterize edilmiştir, böylece terapist önceden belirlenmiş olan farklı
iyileştirici çözümler kullanabilir veya hastanın gereksinimlerine göre
yenilerini yaratabilir. BTS NIRVANA bütün
rehabilitasyon merkezlerinin
gündelik süreçlerine kolaylıkla uydurulabilir. Aslen her türlü fiziki
tedavi sürecini iyileştirir ve teknolojik ekipmanları zenginleştirir. Yapılan
her seanstan sonra tüm egzersizlerin listesi ve sonuçları detaylı rapor olarak
görüntülenip elde edilebilir ve geçmiş seanslar ile mukayese edilebilir. Ayrıca
hastanın geçmişini ve gelişimini takip edebilmek amacıyla her seans bir bütün
olarak bir webcam tarafından kayıt edilebilir.
BTS NIRVANA rehabilitasyon protokolleri, egzersiz programları
için sanal gerçeklik ayarlarını belirler ve nöromotor re-edükasyonunu amaçlar.
Dünyanın önde gelen nörologları ve FTR uzmanları tarafından üniversitelerde ve
araştırma merkezlerinde etkinliği ve yararları bilimsel olarak
kanıtlanmıştır, bilimsel literatür
çalışmaları bulunmaktadır.
BTS NIRVANA aşağıdaki
nedenlerden kaynaklanan atantif ve motor sorunları ortaya koyan hastalarda
faydalıdır ve kullanılmaktadır:
- Sub-akut inme,
- Travmatik beyin hasarları,
- Parkinson hastalığı,
- Multiple Skleroz – MS
- Paraparezi, kısmi felç,
- Periferal sinir hasarları,
- İnfantil serebral parezi
- Pediatrik ve Geriatrik rehabilitasyon
EGZERSİZ TİPOLOJİLERİ:
- Sprites: Hastadan bir dizi objeye ulaşma, dokunma veya yakalamada hedeflenen
spesifik hareketler yapması istenir. Projeksiyon sistemi ile etkileşimde
bulunarak hasta bazı görsel ve işitsel geri bildirimleri aktive eder.
- Follow me - Beni takip et: Online motor kontrolünü kullanmaktadır. Bir ya da bir kaç objenin
projeksiyon düzlemi üzerinde takip edilmesine dayalı egzersizlere
dayanmaktadır. Bazı egzersizler objeye ulaşıldıktan sonra ilave spesifik
hareketler gerektirmektedir.
- Hareket: Hareket tipolojisi hareket miktarına odaklanmış egzersizler içerir. Hasta
mümkün olan en geniş projeksiyon yüzeyini (örn. Objelerin dışarı süpürülmesi)
kaplamaya motive edilmektedir veya tersine uzuv ve gövde kontrolünü uygulamak
için belirli bir durma pozisyonunda kalmaya motive edilmektedir.
- Hunting – Av: Hastadan görünen objeleri projeksiyon yüzeyi üzerinde rasgele bir sıra ile
ve kısıtlı bir süre içerisinde yakalamasını isteyen egzersizleri içerir. Hasta
hedefi isabet ettirmekte başarılır olursa görsel bir transformasyonu ve işitsel
geri bildirime aktive eder; aksi takdirde objeler kaybolur.
- Oyunlar: Terapist tarafından hastanın gereksinimlerine göre kişiselleştirilmiş yeni
egzersizlerin belirlenmesi için kullanılabilecek efektler arşivi içerir.
Listelenen efekt bir ya da birden fazla hastanın alt uzuvları ve üst uzuvları
kullanarak yüzey üzerinde gösterilen görüntüler (örn. toplar) ile oynamak
suretiyle birbiri ile etkileşimine imkan tanır.