BTS NIRVANA-NÖROLOJİK REHABİLİTASYON AMAÇLI İNTERAKTİF SANAL GERÇEKLİK SİSTEMİ


BTS NIRVANA, Nöro-Motor patolojilerinden muzdarip hastaların rehabilitasyon sürecine yardımcı olan yenilikçi ve modern bir iyileştirme sistemidir. Sistem tüm gövde, üst ve alt uzuvlar (ekstremiteler) için bir dizi egzersiz sunmaktadır. Motor egzersizler, kimi zaman iki boyutlu (2D) kimi zaman üç boyutlu (3D) sanal sahneler ile etkileşimli bir araca dönüştürülür. Bütün egzersizler hastanın motivasyonu attıran görsel ve işitsel geri bildirimler sunar.

 

BTS NIRVANA hastanın hareketi ile basit bir şekilde etkileşim içerisinde olabildiği Opto-elektronik kızılötesi sensörlere ve kameralara dayalı dünyanın ilk markörsüz sistemidir.

Her bir egzersiz çeşitli modaliteler ve artan zorluk seviyeleri ile karakterize edilmiştir, böylece terapist önceden belirlenmiş olan farklı iyileştirici çözümler kullanabilir veya hastanın gereksinimlerine göre yenilerini yaratabilir. BTS NIRVANA bütün rehabilitasyon merkezlerinin

gündelik süreçlerine kolaylıkla uydurulabilir. Aslen her türlü fiziki tedavi sürecini iyileştirir ve teknolojik ekipmanları zenginleştirir. Yapılan her seanstan sonra tüm egzersizlerin listesi ve sonuçları detaylı rapor olarak görüntülenip elde edilebilir ve geçmiş seanslar ile mukayese edilebilir. Ayrıca hastanın geçmişini ve gelişimini takip edebilmek amacıyla her seans bir bütün olarak bir webcam tarafından kayıt edilebilir.

 

BTS NIRVANA rehabilitasyon protokolleri, egzersiz programları için sanal gerçeklik ayarlarını belirler ve nöromotor re-edükasyonunu amaçlar. Dünyanın önde gelen nörologları ve FTR uzmanları tarafından üniversitelerde ve araştırma merkezlerinde etkinliği ve yararları bilimsel olarak kanıtlanmıştır, bilimsel literatür çalışmaları bulunmaktadır.

 

BTS NIRVANA aşağıdaki nedenlerden kaynaklanan atantif ve motor sorunları ortaya koyan hastalarda faydalıdır ve kullanılmaktadır:

 

- Sub-akut inme,

- Travmatik beyin hasarları,

- Parkinson hastalığı,

- Multiple Skleroz – MS

- Paraparezi, kısmi felç,

- Periferal sinir hasarları,

- İnfantil serebral parezi

- Pediatrik ve Geriatrik rehabilitasyon

 

EGZERSİZ TİPOLOJİLERİ:

 

  1. Sprites: Hastadan bir dizi objeye ulaşma, dokunma veya yakalamada hedeflenen spesifik hareketler yapması istenir. Projeksiyon sistemi ile etkileşimde bulunarak hasta bazı görsel ve işitsel geri bildirimleri aktive eder.
  2. Follow me - Beni takip et: Online motor kontrolünü kullanmaktadır. Bir ya da bir kaç objenin projeksiyon düzlemi üzerinde takip edilmesine dayalı egzersizlere dayanmaktadır. Bazı egzersizler objeye ulaşıldıktan sonra ilave spesifik hareketler gerektirmektedir.
  3. Hareket: Hareket tipolojisi hareket miktarına odaklanmış egzersizler içerir. Hasta mümkün olan en geniş projeksiyon yüzeyini (örn. Objelerin dışarı süpürülmesi) kaplamaya motive edilmektedir veya tersine uzuv ve gövde kontrolünü uygulamak için belirli bir durma pozisyonunda kalmaya motive edilmektedir.
  4. Hunting – Av: Hastadan görünen objeleri projeksiyon yüzeyi üzerinde rasgele bir sıra ile ve kısıtlı bir süre içerisinde yakalamasını isteyen egzersizleri içerir. Hasta hedefi isabet ettirmekte başarılır olursa görsel bir transformasyonu ve işitsel geri bildirime aktive eder; aksi takdirde objeler kaybolur.
  5. Oyunlar: Terapist tarafından hastanın gereksinimlerine göre kişiselleştirilmiş yeni egzersizlerin belirlenmesi için kullanılabilecek efektler arşivi içerir. Listelenen efekt bir ya da birden fazla hastanın alt uzuvları ve üst uzuvları kullanarak yüzey üzerinde gösterilen görüntüler (örn. toplar) ile oynamak suretiyle birbiri ile etkileşimine imkan tanır.
Ürüne ait görsel bulunamadı...
Ürüne ait video bulunamadı...
ShutDown